Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis gaat afspraken vanaf dinsdag 17 maart zoveel mogelijk beperken. Afspraken zullen - waar mogelijk - worden omgezet in telefonische consulten, beeldbellen of worden uitgesteld. Als het niet noodzakelijk is, hoeft u op dit moment niet naar het ziekenhuis te komen.
Het wijzigen van een afspraak gebeurt uiteraard alleen als dat medisch verantwoord is. De behandelend arts beoordeelt of de afspraak op de polikliniek noodzakelijk is. Noodzakelijke afspraken zijn bijvoorbeeld spoedzorg, behandelingen van patiënten met kanker of patiënten waarbij een verdenking is van kanker of een andere levensbedreigende ziekte.
Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis doet er alles aan om besmetting en verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Wij proberen onze patiënten en medewerkers zoveel mogelijk te beschermen. Daarin volgen wij de landelijke richtlijnen en adviezen van het RIVM en de GGD.
Het wijzigen en uitstellen van afspraken in het ziekenhuis doen wij om contacten te beperken, medewerkers beschikbaar te houden voor de zorg voor ernstig zieke patiënten en om ons voor te bereiden op de mogelijk toenemende zorgvraag.
Uw behandelend arts beoordeelt of een afspraak uitgesteld wordt of omgezet kan worden in een telefonisch consult, beeldbellen of app-contact.
Alvast voorbereiden op app-contact of beeldbellen?
U kunt zich alvast voorbereiden op app-contact of beeldbellen door de BeterDichtbij app op uw telefoon te installeren. Pas na contact met de polikliniek kunt u via een beveiligd gesprek appen en beeldbellen met uw zorgverlener. Meer informatie over de BeterDichtbij app vindt u op onze website.
Hebt u zelf geen mobiele telefoon en/of (goede) internetverbinding? Vraag dan hulp van familie, naasten of uw mantelzorger.