Sinds mei 2021 werkt CuraMare voor de persoonsalarmering voor cliënten in de wijk samen met De ZorgCentrale. Voor die tijd organiseerde CuraMare de persoonsalarmering zelfstandig.
Een groot aantal cliënten hebben om die reden nieuwe apparatuur thuis ontvangen. Bij een klein aantal cliënten is de apparatuur niet vervangen maar aangepast. Daarmee zijn alle ruim 280 bestaande cliënten overgezet op de nieuwe meldbank van De ZorgCentrale.
De ZorgCentrale is de receptie waar alle alarmmeldingen binnenkomen. Zij zijn 24u per dag bereikbaar en hebben een gedegen zorgachtergrond. Indien nodig schakelen zij de zorgverlener van CuraMare in of de mantelzorger van de cliënt.
De samenwerking met De ZorgCentrale sluit aan bij de visie van CuraMare om cliënten langer veilig en zelfstandig thuis te laten wonen. Het organiseren van de personenalarmering via De Zorgcentrale is een eerste stap in het verder organiseren en professionaliseren van de digitale zorg bij mensen thuis. De samenwerking met De Zorgcentrale biedt nog veel meer mogelijkheden. Deze gaan wij de aankomende periode verkennen.
Voor meer informatie of het aanvragen van persoonsalarmering klik hier.