Het coronavirus heeft iedereen nog steeds in zijn greep. Het is merkbaar in de maatschappij, in de persoonlijke sfeer en niet minder in de zorg. Ook CuraMare Thuiszorg ervaart extreme druk door uitval van medewerkers, onvervulde vacatures en de toename van zorgvragen. Om cruciale zorg te kunnen blijven leveren, zijn we genoodzaakt kritisch en zorgvuldig te kijken naar de zorgroutes in de Thuiszorg. Voor de cliënten van CuraMare Thuiszorg kan dat de komende periode betekenen dat het zorgmoment ingekort wordt, minder frequent per dag of week plaatsvindt of in het uiterste geval komt te vervallen.
Ellen Hoogervorst, lid raad van bestuur: “Het liefst willen wij onze zorgverlening onverminderd door laten gaan. Maar omdat onze medewerkers van cruciaal belang zijn en wij zonder medewerkers geen zorg kunnen bieden zijn wij genoodzaakt kritisch te kijken naar onze zorgroutes. De prioriteit hierbij is om de meest cruciale zorg door te laten gaan.”
Uiteraard wordt met iedere cliënt en mantelzorger persoonlijk overlegd en gekeken wat de mogelijkheden rondom de zorg zijn. Sommige zorg kan tijdelijk door familie of naasten overgenomen worden. Andere noodzakelijke zorg zoals verpleegtechnische handelingen, wondverzorging, medicatie en zorg rond om eten en drinken gaan altijd door. Daarnaast zet CuraMare zich onverminderd in om uitval te voorkomen, vacatures op te vullen en mede door innovaties de zorg in de toekomst te waarborgen.
Ben jij of ken jij iemand die extra handen kan bieden in de thuiszorg? Laat het dan weten via een van de teammanagers: Brigitte via 06 13 645 573, Elzemieke via 06 12 666 075 en Riny via 06 23 918 089.