De Cliëntenraad Externe Cliënten CuraMare (CECC) zorgt ervoor dat uw belangen centraal staan in het beleid van de instelling. Deze raad monitort bijvoorbeeld hoe de zorgcontacten verlopen. Ook heeft ze oog voor aandachtspunten en mogelijke verbeteringen. De raad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan CuraMare.
Heeft u een vraag, opmerking, idee, suggestie? De CECC staat voor u klaar.
De CECC bestaat uit cliënten, familieleden, mantelzorgers en andere vertegenwoordigers. Al deze leden voelen zich sterk betrokken bij de zorg. Ze zetten zich belangeloos in voor u.
De CECC komt maandelijks bijeen. Dan bespreekt men alles wat betrekking heeft op bijvoorbeeld de veiligheid, hygiëne, geestelijke verzorging, recreatie en kwaliteit van de zorg. Dat gesprek voert de CECC met de zorgverleners.
Wie zijn de leden?
De CECC heeft naast algemene leden een voorzitter, penningmeester en secretaris. Ieder heeft zijn of haar eigen aandachtsgebied. Op de contactpagina ziet u wie de leden zijn.
Wijkverpleging Goeree-Overflakkee
Wijkverpleging Voorne-Putten
Huishoudelijke zorg
Behandeling, o.a. fysiotherapie, logopedie, diëtetiek
Externe contacten
Jaarplan 2023
In 2023 richten wij onze aandacht met name op de volgende drie onderwerpen:
Wilt u contact met de CECC? Stuur dan een e-mail naar:
rvegt3@zeelandnet.nl
Reageert u liever per post? Dat kan vanzelfsprekend ook via:
Cliëntenraad Externe Cliënten CuraMare
Postbus 153
3240 AD Middelharnis
De CECC-leden zijn:
|
Voorzitter |
|
Secretaris |
||
|
|
|
De heer W. Bruggeman |
||
De heer P. Dijkxhoorn |
||
|
Mevrouw E. Sol-Hoogland |
|
Mevrouw C. Kom |
||
De heer J. du Pree |
||
|
||
|
De belangrijkste taak van de cliëntenraden is om de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van CuraMare te behartigen. Via de cliëntenraad krijgt iedere cliënt een stem bij het vaststellen van beleid. De cliëntenraden adviseren de Raad van Bestuur over de kwaliteit van zorg. Dat kunnen ze doen dankzij uw inbreng en respons. Alle cliëntenraden hebben daarnaast een afgevaardigde in de centrale cliëntenraad.
Rechten
Om de belangen van cliënten goed te kunnen behartigen, heeft de cliëntenraad een aantal rechten. Het eerste recht is het recht op informatie. Dat betekent dat de cliëntenraad goed geïnformeerd moet zijn over het reilen en zeilen van de organisatie. Daarom is er regelmatig overleg met de locatiemanager van elke woonzorglocatie. Verder mag de cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies geven aan de Raad van Bestuur over voor u belangrijke zaken. Uw informatie is dus onmisbaar voor een optimale kwaliteit en zorgverlening.
Advies
De locatiemanagers vragen de cliëntenraad om advies over uiteenlopende zaken, bijvoorbeeld over samenwerking met andere organisaties, financiën en over de zorgvisie. Voor belangrijke onderwerpen, zoals voeding, veiligheid, hygiëne, geestelijke verzorging, recreatie en ontspanning en de kwaliteit van de zorg zijn de managers zelfs verplicht om advies te vragen aan de cliëntenraad. Dit heet verzwaard adviesrecht.